Showing 1 - 10 of 255
Lead Märkte sind regionale Märkte, auf denen in engem Zusammenspiel von Herstellern und lokalen Nutzern Innovationen eingeführt und weiterentwickelt werden, die sich später als international erfolgreich erweisen. Bei ihrem internationalen Siegeszug setzen sie sich gegen alternative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300963
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001822531
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011499680
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011406555
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428581
This paper deals with the effects of publicly funded research at universities, polytechnics and federal research labs on industrial innovations in Germany. We discuss the characteristics of companies that benefit from the findings of public research institutions. In questioning 2,300 companies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297597
Wo liegen Deutschlands regionale und sektorale Innovationsschwerpunkte? Innovative regionale Kompetenzzentren zeichnen sich vor allem dadurch aus, daß die ansässigen Unternehmen intensiv auf Hochschulabsolventen zurückgreifen, viele Naturwissenschaftler und Ingenieure beschäftigen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300905
This paper presents an approach to assessing the potential of countries to increase the likelihood that locally preferred innovation designs become successful in other countries, too. The concept suggests that for many innovations lead markets exist that initiate the international diffusion of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005675577
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000671576