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Purpose – This paper aims to use a lead market approach for each of 25 European Union member states (EU‐25) to assess the likelihood that locally preferred innovation designs in the Energy Production Sector will become successful in other countries. Based on the lead market analysis, it aims...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014773451
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003935090
Lead Märkte sind regionale Märkte, auf denen in engem Zusammenspiel von Herstellern und lokalen Nutzern Innovationen eingeführt und weiterentwickelt werden, die sich später als international erfolgreich erweisen. Bei ihrem internationalen Siegeszug setzen sie sich gegen alternative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300963
m Zusammenhang mit möglichen Innovationsbarrieren werden die Themen Innovationen durch Nachfrageimpulse (Lead Markt Deutschland), akademisches Humankapital als Innovationsbasis, die Rolle der staatlichen Regulierung, und die FuEAufwendungen durch die öffentliche Hand analysiert. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300981
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009377102
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003025730
The combination of research and development units following a merger or an acquisition usually requires a broad and widespread integration project to ensure that a company’s innovative capabilities are carried forward into the future. Previous research has shown, however, that the combined...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003242975
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011749552
Purpose – In environmental policy first mover advantages for environmental technologies are often taken for granted. It is a popular view to see the state as a political entrepreneur who introduces a certain environmental policy instrument and thus becomes the world market leader or the lead...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014721272