Showing 1 - 10 of 44
Zu drei Zeitpunkten (April, Juni und November 2020) wurden dieselben Personen während der Corona-Pandemie zu ihrem Einkaufs-, Ernährungs- und Kochverhalten sowie zur Krisenfestigkeit des Ernäh-rungssystems befragt. Die Stichprobe stellt dabei eine repräsentative Auswahl in Bezug auf Alter,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012501408
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013456549
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000976622
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002522350
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002799913
A number of self-beneficial motives can trigger pro-environmental and prosocial behavior of individuals. We focus on the role of the warm glow of giving-the personal benefit people experience when doing good irrespective of the consequences-in the valuation of ethically certified food products....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013486110
Die breite Öffentlichkeit fordert eine Transformation von Ernährungssystemen und spricht ein Trilemma an, indem sie die Auswirkungen einer fleischlastigen Ernährung auf die Umwelt hervorhebt und gleichzeitig auf die damit verbundenen Gesundheitsrisiken hinweist. Darüber hinaus stellt die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013556960
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003904563
The objective of this article is to identify the distinguishing socio-demographic and psychographic features of convinced sustainable consumers in contrast to convinced conventional consumers. Furthermore, it contributes to the sparse literature about tea consumption. This study is based on data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010234075
Despite the different levels of maturity of organic markets among the member states of the European Union (EU), the European organic food market is continuously growing. In the EU this production method is regulated according to the Council Regulation (EC) 834/2007 (EC 834/07). All products...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010235098