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Kostendruck und Wettbewerb zwingen die Unternehmen heute mehr denn je zu einer effizienten Kundenbetreuung und einer optimalen Ausschöpfung der bestehenden Vertriebspotenziale. Das Buch beschreibt anhand konkreter Beispiele, wie durch den Einsatz moderner Methoden eine gezielte...
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In this contribution, we present a model that retailers engaged in e-commerce (e-tailers)can use for determining the optimal mix of customer segments within a customer portfolio froman integrated risk and return perspective....
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Investing in existing customers is widely accepted as a promisingstrategy because it is believed to be less costly than attracting new ones. Recentresearch by Reinartz et al. [39] provides indications, however, that it could alsobe profitable to simultaneously focus on a customer segment being...
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Der Kunde steht seit Jahren im Zentrum der CRM-Aktivitäten von Unternehmen. Zurunternehmensweit strukturierten und systematischen Verwaltung von Kundenbeziehungen undKommunikationskanälen wird dabei mittlerweile fast flächendeckend CRM-Software eingesetzt.Basierend auf einer aktuellen Umfrage...
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Especially in the Financial Services Sector we can see a strategic shift towards implementing CustomerRelationship Management (CRM) strategies. The basic assumption of this strategies is that customers who are lockedinto a stable relationship will be willing to pay premiums and by this generate...
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In the paper a formal content model for the financial services industry as an example of one of the mostimportant eServices industries is presented. Generally, a financial services firm can provide its customers with agreat variety and quantity of self-produced and externally bought content....
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Vorliegendes Arbeitspapier stellt ein Contentmodell vor. Dieses kann als Basis für das Customer Relationship Management im Finanzdienstleistungsmarkt angesehen werden.
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