Showing 1 - 7 of 7
In den bisher diskutierten Konzepten zur Ladung von Elektrofahrzeugen ist die kabelgebundene (konduktive) Ladung vorherrschend, bei der der Nutzer das Kabel zur Ladung ein- bzw. wieder ausstecken muss. Häufige Ladevorgänge und insbesondere Kurzladungen lassen jedoch dieses Ein- und Ausstecken...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304467
In den bisher diskutierten Konzepten zur Ladung von Elektrofahrzeugen ist die kabelgebundene (konduktive) Ladung vorherrschend, bei der der Nutzer das Kabel zur Ladung ein- bzw. wieder ausstecken muss. Häufige Ladevorgänge und insbesondere Kurzladungen lassen jedoch dieses Ein- und Ausstecken...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009003542
In diesem Working Paper wird ein möglicher Tankstellenaufbau für schwere Brennstoffzellen-Lkw (BZ-Lkw) in Deutschland bis 2050 auf Basis eines wissenschaftlichen Simulationsmodells skizziert. Bestehende oder sich im Aufbau befindliche Wasserstoff(H2)-Tankstellen für Pkw können nicht oder nur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012300780
This paper explores factors that determine the usefulness of public charging infrastructure for electric vehicles from the point of view of its potential users. Our analysis is based on evaluations of different (hypothetical) public charging infrastructure networks by 1003 drivers of passenger...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011924426
This paper explores factors that determine the usefulness of public charging infrastructure for electric vehicles from the point of view of its potential users. Our analysis is based on evaluations of different (hypothetical) public charging infrastructure networks by 1003 drivers of passenger...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011867407
Plug-in electric vehicles (PEV) are widely considered a promising option to reduce greenhouse gas (GHG) emissions in transport. The electricity used for charging is decisive for the environmental assessment of PEV. Most studies assume the average grid mix for charging. This article provides a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012693699
In diesem Working Paper wird ein möglicher Tankstellenaufbau für schwere Brennstoffzellen-Lkw (BZ-Lkw) in Deutschland bis 2050 auf Basis eines wissenschaftlichen Simulationsmodells skizziert. Bestehende oder sich im Aufbau befindliche Wasserstoff(H2)-Tankstellen für Pkw können nicht oder nur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012295906