Showing 1 - 10 of 17
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001165465
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001628493
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001690262
This article examines basic features of ranked Conjoint-data, analyzes the adequacy of evaluation methods and proposes improvements for better utilizing the information provided by ranked data. It is shown that commonly used goodness-of-fit measures provide inadequate proxy measures for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011745215
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011735684
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014564863
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001585964
Die Conjoint-Analyse ist eines der erfolgreichsten Verfahren zur Präferenzmessung und wird in Neuproduktplanung, Preisgestaltung, Sortimentspolitik und Werbegestaltung eingesetzt. In jüngster Zeit wird die Methode jedoch verstärkt kritisiert. Thorsten Teichert vergleicht klassische und neue...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510174
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009154101
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003544609