Showing 1 - 10 of 32
Nicht erst seit der geplanten Fusion zwischen den beiden Medienkonzernen, der ProSiebenSat.1 Media AG und der Axel Springer AG im Jahr 2005, wird in Deutschland aber auch in anderen Ländern, wie der USA, Großbri-tannien und Australien eine rege Diskussion darüber geführt, wie crossme-diale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003554570
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011451083
Nicht erst seit der geplanten Fusion zwischen den beiden Medienkonzernen, der ProSiebenSat.1 Media AG und der Axel Springer AG im Jahr 2005, wird in Deutschland aber auch in anderen Ländern, wie der USA, Großbri-tannien und Australien eine rege Diskussion darüber geführt, wie crossme-diale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263462
In der Digitalwirtschaft zielen viele Geschäftsmodelle auf das Erheben von Daten, insbesondere personenbezogenen Daten, ab. Die enormen Datenmengen geben jedoch Anlass zur Diskussion. Werden die Nutzer ausgespäht und Datenmissbrauch betrieben, oder basiert das Geschäftsmodell darauf,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011885933
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011882019
Market delineation is a fundamental tool in modern antitrust analysis. However, the definition of relevant markets can be very difficult in practice. This preliminary draft applies a new methodology combining a simple price correlation test with hierarchical clustering -a method known from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011911873
Platform markets are characterized by the existence of indirect network effects that connect two or more market sides through a platform that internalizes these feedback effects. Conventional instruments of market definitions which consider price levels cannot easily applied in case of two-sided...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011624148
"Daten sind das Öl des 21. Jahrhunderts" - dieser im Kontext der Datenökonomie häufig zitierte Satz weist auf die enorme Kapitalverschiebung hin, die innerhalb der letzten Jahre stattgefunden hat: Internet-Giganten wie Amazon, Google, Alibaba, Apple, Microsoft, Tencent und Facebook sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011897503
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012134032
This paper studies competition in the German market for mobile telecommunications, motivated by recent suggestions that T-Mobile and Vodafone possess a position of collective dominance. Allegedly, their position of joint dominance is secured through a combination of first-mover advantages and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302570