Showing 1 - 7 of 7
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011667164
Informationstechnologien erlauben Firmen immer mehr persönliche Daten über ihre Kunden zu sammeln. Mit diesen Daten werden Kundenprofile erstellt über Vorlieben für bestimmte Marken, Zahlungsbereitschaft oder Wechselbereitschaft bei Preiserhöhungen. Zudem kommt es immer häufiger vor, dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602234
Informationstechnologien erlauben Firmen immer mehr persönliche Daten über ihre Kunden zu sammeln. Mit diesen Daten werden Kundenprofile erstellt über Vorlieben für bestimmte Marken, Zahlungsbereitschaft oder Wechselbereitschaft bei Preiserhöhungen. Zudem kommt es immer häufiger vor, dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008646391
It is increasingly observable that competitors in different industries share customer data, which can be used for targeted pricing. We propose a modified Hotelling model with two-dimensional consumer heterogeneity to analyze the incentives for such sharing and its ensuing welfare effects. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010636420
It is increasingly observable that in different industries competitors jointly acquire and share customer data. We propose a modified Hotelling model with two-dimensional consumer heterogeneity to analyze the incentives for such agreements and their welfare implications. In our model the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009261308
It is increasingly observable that competitors in different industries share customer data, which can be used for targeted pricing. We propose a modified Hotelling model with two-dimensional consumer heterogeneity to analyze the incentives for such sharing and its ensuing welfare effects. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009558236
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009732792