Showing 1 - 10 of 65
The success of climate change measures is highly dependent on household behaviour as one of the most important emission sources of carbon dioxide. Private heating, electricity consumption or private transport are important key levers to reduce households´ impacts on climate change. The paper...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014323550
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013553951
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015205843
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009582265
Rund 28% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB) auf den Sektor der privaten Haushalte. Weitere 27% der Endenergie werden vom Verkehrssektor verbraucht. Haushalte verwenden Energie insbesondere für die Erzeugung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014442887
Rund 29% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB) auf den Sektor der privaten Haushalte. Weitere 29% der Endenergie werden vom Verkehrssektor verbraucht (AGEB 2023a). Haushalte verwenden Energie insbesondere für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014506398
Rund 28% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB) auf den Sektor der privaten Haushalte. Weitere 29% der Endenergie werden vom Verkehrssektor verbraucht. Haushalte verwenden Energie insbesondere für die Erzeugung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014506412
Using a panel of household travel diary data collected in Germany between 1997 and 2005, this study assesses the effectiveness of fuel efficiency improvements by econometrically estimating the rebound effect, which measures the extent to which higher efficiency causes additional travel.Following...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264704
Focusing on travel survey data from Germany, this paper investigates the determinants of automobile travel, with the specific aim of quantifying the effects of fuel prices and fuel economy. The analysis is predicated on the notion that car mileage is a two-stage decision process, comprising the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264740
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011286350