Showing 1 - 10 of 704
This paper evaluates the diffusion of peer effects on academic achievement of 4th grade students in the Brazilian public school system. Using data from Prova Brasil 2013, the identification strategy builds on the use of an IV approach, in which the instruments for peers' performance are the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012287448
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011703395
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011824068
This paper provides the first analysis of the relationship between the language mix of Limited English Proficient (LEP) peers and student achievement, using detailed panel data from 2006 to 2012. Percent LEP has a negative association with mathematics and reading test scores, more so for non-LEP...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010526557
This paper provides evidence of the effect of age at school entry on college admission and earnings. It does so by exploiting a number of features in the application process to one of the major flagship universities in Brazil. By comparing applicants with different ages at school entry depending...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011524913
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011563333
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003924874
Ergänzend zu den Beiträgen im ifo Schnelldienst 17/2008 stellt Christa Goetsch, Senatorin für Schule, Berufs- und Weiterbildung der Freien und Hansestadt Hamburg, die Bildungspolitik des Hamburger Senats vor. Ab 2010 wird eine neue Schulstruktur deutlich über die Grenzen der dreigliedrigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003762248
Sollte das deutsche Schulsystem auf eine zweigliedrige Struktur aus Sekundarschulen und Gymnasien umgestellt und die Hauptschule abgeschafft werden? Annette Schavan, Bundesministerin für Bildung und Forschung, spricht sich für den Erhalt der Hauptschulen aus: "Eine starke Hauptschule war, ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003752097
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012213686