Showing 1 - 8 of 8
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015209078
Das Projekt erarbeitete eine Bestandsaufnahme und kritische Diskussion gängiger Bildungsindikatoren im internationalen Vergleich aus interdisziplinärer und bildungsökonomischer Sicht. Im Fokus standen OECD-Indikatoren zu Bildungsabschlüssen, zu Schüler- und Erwachsenenkompetenzen (PISA,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011335037
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013434865
Das Projekt erarbeitete eine Bestandsaufnahme und kritische Diskussion gängiger Bildungsindikatoren im internationalen Vergleich aus interdisziplinärer und bildungsökonomischer Sicht. Im Fokus standen OECD-Indikatoren zu Bildungsabschlüssen, zu Schüler- und Erwachsenenkompetenzen (PISA,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011390419
Knowing what skills are required by employers when recruiting new workers is an important basis for the work of all labour market actors. In the 2nd part of the "Machbarkeitsstudie Kompetenz-Kompass" project, we developed a methodology to identify recent hard and soft skill requirements in job...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012659954
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010472781
Knowing what skills are required by employers when recruiting new workers is an important basis for the work of all labour market actors. In the 2nd part of the "Machbarkeitsstudie Kompetenz-Kompass" project, we developed a methodology to identify recent hard and soft skill requirements in job...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012603864
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011962049