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This report provides an overview on the economics of attention intermediaries. It addresses the following questions: What are the economics of attention intermediaries? For competition policy, how should markets be defined and market power of attention intermediaries be assessed? What theories...
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We develop a model of rational bubbles based on the assumptions of unknown market liquidity and limited liability of traders. In a bubble, the price of an asset rises dynamically above its steady-state value, justified by rational expectations about future price developments. The larger the...
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We develop a model of rational bubbles based on the assumptions of unknown market liquidity and limited liability of traders. In a bubble, the price of an asset rises dynamically above its steady-state value, justified by rational expectations about future price developments. The larger the...
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Suchmaschinen ermöglichen Nutzern einen schnellen Zugang zu Informationen, die sie konkret suchen oder die sie durch die Suchmaschine entdecken. Sie haben sich zu wichtigen Informationsintermediären entwickelt. Aufgrund ihrer zentralen Rolle in der Informationsvermittlung und der...
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Der vorliegende Beitrag gibt einen Überblick über die wesentlichen ökonomischen Aspekte der so genannten Sharing-Economy. Bei den dort tätigen Unternehmen handelt es sich zumeist um Plattformen, die direkte Transaktionen zwischen Akteuren mit dem Zweck einer temporären Nutzung dauerhafter...
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Vor dem Hintergrund einer relativ begrenzten Investitionstätigkeit in Next GenerationAccess (NGA) in Deutschland untersucht dieser Beitrag, welche ökonomischen Anreizstrukturenhinsichtlich von Investitionen in NGA bestehen. Eventuell bestehendeHemmnisse für Investitionen werden analysiert und...
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Launching and stimulating competition in telecommunications markets is an important policy goal. It contains two elements: to encourage entry and to make competition effective such that consumers benefit. The first one requires that entrants can make profits after investing in infrastructure so...
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