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This paper explores the effects that collusion can have in newspaper markets where firms compete for advertising as well as for readership. We compare three modes of competition: i) competition in the advertising and the reader market, ii) semi-collusion over advertising (with competition in the...
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This paper studies ATM coalitions in retail banking. We ask when it is profitable for banks to make agreements which ban direct ATM transaction fees. In the case of a coalition banks loose income from ATM transactions but relax competition in the banking market. We find that such agreements are...
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Das Vorhaben einiger Breitbandnetzbetreiber, Content Provider für die Durchleitung der Inhalte zu bepreisen, hat in den USA eine erbitterte Debatte darüber hervorgerufen, ob und inwiefern Netzneutralität im Internet einer gesonderten Regulierung bedarf. Es wurde dabei vor allem vor einer...
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This paper experimentally studies the role of search cost in duopoly markets where sellers may be able to coordinate pricing decisions. We vary the level of search cost and whether sellers can communicate. While we find that consumers are more likely to invest in search when cost is reduced, we...
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Monopole, eingeschränkter Wettbewerb und kollusives Verhalten gelten als wichtige Phänomene wettbewerbstheoretischer und auch wettbewerbspolitischer Analysen. Ein direkter Vergleich von monopolistischen und oligopolistischen Märkten ist in der Realität jedoch nur selten möglich. Der Markt...
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