Showing 1 - 10 of 5,061
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004938614
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001457813
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000008998
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000077774
Wie eine Umfrage in 14 Kaufzentren Gaborones (durchgeführt zwischen Juni 1983 und März 1984) zeigt, existiert eine klare Rangfolge von den am meisten zu den weniger aufgesuchten Zentren. Die Kunden entscheiden vor allem nach Preis und Qualität der jeweils angebotenen Waren, aber auch nach der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002828891
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002300336
We study the entrance in a retail market of consumers who are less elastic because of hurriedness and lack of information. Theory predicts that firms react by increasing prices to expand surplus extraction, but this effect weakens as market competition increases. High frequency data from Italian...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012940289
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001508404