Showing 1 - 10 of 115
Während Haupt- und Realschüler vor der bayerischen Schulreform bis zum Ende der sechsten Klasse gemeinsam gelernt haben, werden sie seither bereits nach der vierten Klasse getrennt. Eine aktuelle Studie des ifo Instituts hat die Auswirkungen dieser Reform auf die Schülerkompetenzen anhand von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693454
Während Haupt- und Realschüler vor der bayerischen Schulreform bis zum Ende der sechsten Klasse gemeinsam gelernt haben, werden sie seither bereits nach der vierten Klasse getrennt. Eine aktuelle Studie des ifo Instituts hat die Auswirkungen dieser Reform auf die Schülerkompetenzen anhand von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010610159
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001337455
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001214412
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000968508
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001684904
"Most empirical analyses of human capital have concentrated solely on the quantity of schooling attained by individuals, ignoring quality differences. This focus contrasts sharply with policy considerations that almost exclusively consider school quality issues. This paper presents basic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001903492
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002535935
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003084794
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003038961