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We apply conjoint analysis to study the influence of tax labeling and tax earmarking onGerman taxpayers’ willingness to contribute. From a survey based sample we show thatlabeling and earmarking effects can substantially increase participants’ willingness tocontribute, which results in a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009302694
We apply conjoint analysis to study the influence of tax labeling and tax earmarking onGerman taxpayers’ willingness to contribute. From a survey based sample we show thatlabeling and earmarking effects can substantially increase participants’ willingness tocontribute, which results in a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009302695
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011473978
We extend the WACC approach to a tax system having a firm income tax and a personal income tax of the investor as well. We use an artificial tax system incorporating most of the G-7 national tax codes as for example the classical or the imputation systems.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840910
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005842125
Investitionsneutrale Steuersysteme haben keinen Einfluss auf unternehmerische Investitionsentscheidungen. Diese Eigenschaft besitzen die Besteuerung des ökonomischen Gewinns, die Cashflow–Steuer und die zinsbereinigte Steuer. Von diesen drei Systemen weist die zinsbereinigte Steuer die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005842140
Investitionsneutrale Steuersysteme haben keinen Einflussauf unternehmerische Investitionsentscheidungen.Sie tragen zur Erreichung von wirtschaftlicher Effizienzder Besteuerung bei, die eine wesentliche Anforderungan ein gutes Steuersystem darstellt. Diese Eigenschaftbesitzen die Besteuerung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005857398
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302278
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