Showing 1 - 7 of 7
Trotz ihrer weiten Verbreitung im Unternehmensalltag, den hohen Kosten und dem beträchtlichen Zeitaufwand, der mit ihnen verbunden ist, sind Strategieworkshops von den Managementwissenschaften als Forschungsgegenstand bisher weitgehend vernachlässigt worden. Mit der hier vorgestellten Studie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009736473
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003785837
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003785841
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003597849
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010528679
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011595347
This paper argues for a new conceptualisation of strategic foresight.Drawing on the philosophical concepts of 'anticipating critique' by Paul Feyerabend and 'occasional reason' by Helmut Spinner this paper tries to show how an new openness can be accomplished.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846092