Showing 1 - 10 of 14,554
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003288098
Das Pay-TV ist eine Angebotsform des Fernsehens, die Ökonomen a priori positiv betrachten, weil sie auf der Basis des üblichen marktwirtschaftlichen Preismechanismus funktioniert, das grundsätzlich das Angebot nach der Nachfrage und damit nach den Präferenzen der Zuschauer steuert. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003554573
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001598070
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515276
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515594
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003438982
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003498810
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003280476
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001724803
This paper tests the hypothesis that a nation’s hosting of a mega-sporting event is an experience good for its residents. Applying data from an ex-ante and ex-post query based on contingent valuation methods, we use the Soccer World Cup 2006 as a natural experiment. The significant ex-post...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014198708