Showing 1 - 10 of 27
Die steigende Verbreitung von Hochgeschwindigkeitsschienenverkehren und deren zunehmende infrastrukturelle Integration in Hub-Flughäfen erweitern die Möglichkeiten einer komplementären Nutzung der Verkehrsträger Luft und Schiene. Ein Kooperationssegment, das den wirtschaftlichen Zielen aller...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003508545
In diesem Beitrag werden auf Basis theoretischer Überlegungen Empfehlungen zur effizienten Allokation des Verkehrsmengenrisikos abgeleitet und auf Betreibermodelle für Bundesfernstraßen nach dem so genannten A-Modell angewandt. Es wird festgestellt, dass grundsätzlich eine Teilung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009492265
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009571086
With airport privatization and infrastructure expansion projects taking place in the liberalized European air transport market, airport and airline companies are critically reevaluating their vertical governance structures. This paper analyzes the comparative efficiency of vertical governance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014209724
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001733920
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001115042
Many developing countries around the world apply progressive water tariffs, often structured in the form of discretely increasing block tariffs (IBTs). These tariffs have been criticized in the welfare economic literature due to their perceived inefficiency: many of the prices charged under IBTs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014138850
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013285916
This paper examines the perspectives of Russian gas exports to Western Europe and the strategic options of the CIS gas transiting countries, namely Ukraine and Belarus. The development of a new transit corridor through Belarus (the Yamal-Europe pipeline), depriving Ukraine of its former...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009492269