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The aim of this paper is to analyse the pricing behaviour of print media firms when consumption on reader markets is addictive or habituated. However, not only the reader but also the advertising market has to be considered by a publisher optimising profits. Because print media markets are...
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This paper analyses the quality provision of interrelated market firms under different market structures both theoretically and empirically. A theoretical model is built, where a media firm offers newspapers in a primary market and advertising space in the secondary market. Furthermore, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001789506
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001789510
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Nicht erst seit der geplanten Fusion zwischen den beiden Medienkonzernen, der ProSiebenSat.1 Media AG und der Axel Springer AG im Jahr 2005, wird in Deutschland aber auch in anderen Ländern, wie der USA, Großbri-tannien und Australien eine rege Diskussion darüber geführt, wie crossme-diale...
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Monopole, eingeschränkter Wettbewerb und kollusives Verhalten gelten als wichtige Phänomene wettbewerbstheoretischer und auch wettbewerbspolitischer Analysen. Ein direkter Vergleich von monopolistischen und oligopolistischen Märkten ist in der Realität jedoch nur selten möglich. Der Markt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001625693
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Persistent link: https://www.econbiz.de/10002932441
Quarterly data of magazine circulation are used to analyse the consumption behaviour of the readers of German popular magazines in a panel framework using OLS, 2SLS and generalized method of moments techniques, in order to test the rational addiction hypothesis in respect with goods without any...
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