Showing 1 - 10 of 14
The European Commission actively evaluates occupational entry restrictions in all member states. This has attracted a growing interest among scholars of the German crafts sector as it is governed by an idiosyncratic national set of rules. We estimate the effects of the deregulation of the German...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012040257
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012167568
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011844481
Mit der Untersuchung von Koch/Nielen (2016/2017) liegt erstmals eine Kausalanalyse zu den ausbildungsseitigen Effekten der Handwerksnovelle 2004 vor. Der vorliegende Beitrag diskutiert die diesbezüglichen Kernergebnisse. Auf Basis eines alternativen Interpretationsansatzes wird versucht, einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012040473
This paper aims to provide a better understanding of informal modes of learning based on Doing, Using and Interacting (DUI). Innovating firms from Germany are grouped according to the degree to which they combine DUI mode competencies with formal learning of science and technology (i.e. the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012040530
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012602100
Mit der Einführung der Meisterprämien in verschiedenen Bundesländern seit 2013, die einen finanziellen Anreiz für eine abgeschlossene Meisterausbildung darstellen, wurde beabsichtigt, die Ungleichstellung zwischen universitärer und beruflicher Ausbildung im deutschen Bildungssystem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012498928
Mit der Untersuchung von Koch/Nielen (2016/2017) liegt erstmals eine Kausalanalyse zu den ausbildungsseitigen Effekten der Handwerksnovelle 2004 vor. Der vorliegende Beitrag diskutiert die diesbezüglichen Kernergebnisse. Auf Basis eines alternativen Interpretationsansatzes wird versucht, einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011964178
This paper examines the individual innovation contributions of the vocational education and training (VET) workforce compared to university graduates such as scientists and engineers. For this purpose, individual-level data from the German manufacturing sector are used, distinguishing between...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015189118
While an increasing number of conceptual studies postulate that vocational education and training (VET) activities have a positive impact on the innovative capacity of training companies, empirical evidence on the subject remains scarce. This study exploits establishment data from a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012495922