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The number of recent publications on food loss and waste, and policy initiatives of governments and international organizations indicate the high priority of this topic. With this in mind, the methodology to measure food loss and waste has important implications for policy recommendations. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011886029
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010365028
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015070788
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003768422
In this paper the existence and magnitude of market power for the German beer exporters is tested. Two theoretical approaches to model incomplete competition on international markets are employed, the "pricing to market" (PTM) model the "residual demand elasticity" (RDE) approach. Estimations...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297111
In this paper the existence and magnitude of market power for German beer, cocoa powder, chocolate, and sugar confectionary exporters are tested. Two theoretical approaches are employed, the 'pricing of market' (PTM) and the 'residual demand elasticity' (RDE) approach. Even though all markets...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297115
Die vergangenen anderthalb Jahre haben sich für die Getreideproduzenten weltweit und in der EU zeitweise von ihrer besten Seite präsentiert. Die gezahlten Preise für Weizen haben ein Rekordhoch erreicht, von Mai 2007 bis Februar 2008 haben sie sich um mehr als das 1,7fache erhöht. Bis Juli...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299866
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012610262
Die Weltagrarmärkte waren im letzten Jahr von stark steigenden Preisen geprägt. Wird diese Entwicklung durch fundamentale Faktoren gestützt oder handelt es sich um eine kurzfristige Erscheinung? Welche Rolle spielen dabei das Bevölkerungswachstum und die Steigerung der Pro-Kopf-Einkommen?...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010283145
In this paper we applied two well known empirical models, the 'pricing-to-market' and the 'residual demand elasticity' approach, to test for market power of German food and beverage exporters on the main international markets (beer, cocoa powder, chocolate, and sugar confectionary). We compared...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015079412