Showing 1 - 10 of 50
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001526723
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001664836
Credence goods markets are characterized by asymmetric information between sellers and consumers that may give rise to inefficiencies, such as under- and overtreatment or market break-down. We study in a large experiment with 936 participants the determinants for efficiency in credence goods...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271236
Credence goods markets are characterized by asymmetric information between sellers and consumers that may give rise to inefficiencies, such as under- and overtreatment or market break-down. We study in a large experiment with 936 participants the determinants for efficiency in credence goods...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294835
Zusammenfassung Der Kreditkartenmarkt wird von zwei Firmen bestimmt: VISA und Mastercard/Eurocard. Der Einfluss der „Großen Zwei“ hat sowohl in den USA als auch in Europa wettbewerbsrechtliche Bedenken ausgelöst und den bisher kaum wirtschaftswissenschaftlich analysierten Kreditkartenmarkt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014608980
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008689715
Der Kreditkartenmarkt wird von zwei Firmen bestimmt: VISA und Mastercard/Eurocard. Der Einfluss der "Großen Zwei" hat sowohl in den USA als auch in Europa wettbewerbsrechtliche Bedenken ausgelöst und den bisher kaum wirtschaftswissenschaftlich analysierten Kreditkartenmarkt in den Mittelpunkt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008458530
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002191102
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008657635
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009248365