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Der demographische Wandel bietet Möglichkeiten zur Erschließung neuer Absatzmärkte für bedarfsgerechte Dienstleis-tungen im Alterssegment 50+. Mobile Technologien wie bspw. Near-Field-Communication (NFC) ermöglichen dabei die IT-Unterstützung innovativer Dienstleistungskonzepte, die den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022183
This paper analyzes the potentials of Value Webs for increasing efficiency and effectivenessin the German automotive industry. Value Webs are networks of collaboratingpartners within different stages of interlinked value chains. This collaborationis enabled by innovative ICT1-supported...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867877
into markets outside the country. Vice versa for foreign companies in Japan. The world’s number onemobile phone vendor Nokia is seldom recognized among the Japanese people. Japan has its own isolatedmarket within the country.There may be various reasons for this, for example, difference of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867882
Integrated product-service packages (hybrid products) can open new markets and target groups tocompanies. However, existing approaches to service or product development do not sufficientlyaddress simultaneous development and domain-specific issues. A very promising new field for suchbundles is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867993
AbstractIn this paper we compare different approaches and show the need for systematic requirementsengineering for hybrid products beyond disciplinary boundaries. Hybrid products consist ofcombinations of hardware, software and service elements. The purpose of this paper is to report ona...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871027
Our analysis of seven companies from the German medical engineering industryrevealed that product-service-systems play a central role in value creation. Customer solutionsare highly individual and often consist of a medical product and corresponding servicesspanning the complete product life...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871079
Unternehmen im produzierenden Bereich sehen sich einem erhöhten Preis- und Wettbewerbsdruck gegenüber. Gewinnmargen liegen bei Produktherstellern immer weniger im physischen Produkt als in dazugehörigen Dienstleistungen. Doch auch Dienstleistungsunternehmen stehen in zunehmendem Wettbewerb.[...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871080
Unter Breitbandkommunikation versteht man den Austausch von Informationen mit einerÜbertragungsrate von mindestens 2 Mbit/s. Wenn heutzutage von Breitbandkommunikationgesprochen wird, ist meist ein Breitband-Internetzugang gemeint. Breitbank-Internetzugängesind heutzutage weit verbreitet und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871083
More and more companies realign their competencies to offer integrated bundlesof products and services with the goal to solve customer problems (Leimeister etal. 2009). The customers are not interested in products or services per se, but theywant their problems to be solved (Böhmann und Krcmar...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022179
Eine möglichst vollständige Erfüllung von Kundenanforderungen und eine Differenzierungvon Wettbewerbern sind zwei Faktoren, die produzierende oder dienstleistungsanbietendeUnternehmen beeinflussen (Böhmann und Krcmar 2007,Leimeister und Glauner 2008). Deswegen ändern viele Unternehmen ihre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022180