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This contribution analyses the impacts of managerial governance on academic work, and more especially on research, comparing German and Austrian universities. First, recent reforms of university governance in the two countries are summarized. Second, the degree of implementation of managerial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009778140
This contribution analyses the impacts of managerial governance on academic work, and more especially on research, comparing German and Austrian universities. First, recent reforms of university governance in the two countries are summarized. Second, the degree of implementation of managerial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010318080
Der Bologna-Prozess und die Lissabon-Strategie haben zu einem bislang unbekannten Ausmaß internationaler Koordination im Hochschulwesen geführt. Die Abwehrhaltung gegenüber supranationalen Eingriffen in die nationalen Hochschulsysteme wurde von einer neuen Rationalität überlagert: Es...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011337937
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This contribution analyses the impacts of managerial governance on academic work, and more especially on research, comparing German and Austrian universities. First, recent reforms of university governance in the two countries are summarized. Second, the degree of implementation of managerial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005771541
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009867127
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004320245
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Der Bologna-Prozess und die Lissabon-Strategie haben zu einem bislang unbekannten Ausmaß internationaler Koordination im Hochschulwesen geführt. Die Abwehrhaltung gegenüber supranationalen Eingriffen in die nationalen Hochschulsysteme wurde von einer neuen Rationalität überlagert: Es...
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In europäischen Strategiepapieren wird die Notwendigkeit betont, die Quantität und Qualität der internationalen Mobilität im Bildungssektor generell weiter zu verbessern. Anliegen dieser Studie ist es in diesem Zusammenhang, aktuelle Informationen zur Mobilität von Lernenden im Sekundar-...
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