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In a dynamic tourism industry, the tourism market which is becoming increasingly competitive, business success of one destination directly depends upon in advance programmed objectives and ways of their implementation. Turbulent changes, tendencies and trends in the part of tourism demand and on...
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Purpose of this research is to apply PESTEL analysis on two different destinations (Croatia and Qatar) in order to find …. Design is done by using the core of PESTEL analysis where each destination is analysed according to political, economical … development. Methodology used in this paper is application of PESTEL analysis in order to compare and analyze two international …
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Still, at global level, tourism as an industry represents perhaps the most dynamic activity sector, the most important generator of workplaces, and a great source of recovery for the national economy. Despite the stages of conjuncture and the mutations of tourism demand, tourism services will...
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The aim of our paper is to depict the state of affairs in the Romanian tourist industry as well as to point out the necessary steps and the effective strategies in order to capitalize on the huge tourist potential of our country. The biggest problems that
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involved in the operational application of Timeshare in Greece. The choice of the S.W.O.T. Analysis methodology can be … are brought to light and clearly determined through the analysis of the external environment as well as of the Greek …
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Wir analysieren die Determinanten der Zuschauernachfrage in der Fußballbundesliga in den Saisonen 2001/02 bis 2004/05, d.h. für insgesamt 1224 Spiele. Dafür spezifizieren wir ein ökonometrisches Modell, das die begrenzte Kapazität der Stadien und Heteroskedastizität berücksichtigt. Es...
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Sportwetten werden in Deutschland in der Marktordnung eines Veranstaltungsmonopolsder öffentlichen Hand vergleichbar den Lotterien reguliert. Das Monopol wurde vom Bundesverfassungsgerichtim März 2006 in der bisherigen Form als rechtlich unzulässiges Fiskalmonopol verworfen. Demnach ist...
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Die FIFA Fußball-WM 2006 hat in Deutschland einen Boom bei Stadioninvestitionenausgelöst. Eine zweite Welle ist derzeit bei mittelgroßen Projekten zu beobachten, mit denenkleinere Bundesligisten und Zweitligisten den Anschluss an die Top-Klubs zu halten versuchen.[...]
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This paper gives a first economic approach to pro cycling and analyses the changes induced bythe newly introduced UCI Pro Tour on the racing teams’ behaviour. We develop an oligopolistic model startingfrom the well known Cournot framework to analyse if the actual setting of the UCI Pro Tour...
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Spätestens die Vergabe der Fußball-Weltmeisterschaft 2006 hat in Deutschland einenSportstadien-Bauboom verursacht. Dieser erscheint auch nötig, um die veraltete deutsche Stadion-Infrastrukturwieder internationalen Standards anzugleichen. Jedoch treffen diese gestiegenen Investitionswünsche...
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