Showing 1 - 10 of 142
Abstract Angesichts steigender Globalisierungstendenzen finden sich immer häufiger „virtuelle“ Teams in Unternehmen, in denen Teammitglieder unter Rückgriff auf moderne Kommunikationsmedien von unterschiedlichen Standorten aus kooperieren um die Teamziele zu erreichen. Bisher gibt es noch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586035
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004699472
Purpose – The purpose of this paper is to compare effects of different monetary team‐based reward strategies on performance, pay satisfaction, and communication behavior in computer‐mediated groups. Design/methodology/approach – In a laboratory experiment, 32 groups of undergraduate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014888187
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009171621
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009871679
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002677167
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002677214
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001935826
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002230480
Persistent link: https://www.econbiz.de/10007045739