Showing 1 - 10 of 218,790
ch. 1. The problem of carbon dioxide emissions -- ch. 2. Our economic system and environmental damage -- ch. 3. Measuring attitudes and behaviour amongst company car drivers -- ch. 4. Assessing the potential effectiveness of ecological taxation -- ch. 5. The inelasticity of business mileage --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014497980
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001587727
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013480358
In Italy, in 2011 the Superbollo tax was introduced for newly registered cars exceeding 185 kW. Although the aim of the tax was not to reduce CO2 emission as it was actually aimed at increasing government revenues during the economic crisis, we show that it had significant and unexpected impacts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012414995
The number of diesel cars in Europe has grown significantly over the last three decades, a process usually known as dieselization, and they now account for nearly 40% of the cars on the road. We build on a dynamic general equilibrium model that makes a distinction between diesel motor and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012240622
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012136057
Das ifo Institut untersuchte im Auftrag der Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung (BLE) die Besteuerung bestimmter Produktionsmittel in ausgewählten EU-Mitgliedstaaten. Neben einem steuerrechtlichen Teil, in dem die unterschiedlichen Regelungen in den einzelnen Ländern dargelegt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001916104
Das ifo Institut untersuchte im Auftrag der Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung (BLE) die Besteuerung bestimmter Produktionsmittel in ausgewählten EU-Mitgliedstaaten. Neben einem steuerrechtlichen Teil, in dem die unterschiedlichen Regelungen in den einzelnen Ländern dargelegt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011849029
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001452757
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003809908