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This study focuses on the economic, market-related context of consumptionpatterns and incorporates the regulatory settings and values. The aim is tosystemise the influences on sustainable consumption patterns. Special attention isdrawn to the question how existing niche markets could be extended...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306150
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004878422
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001785049
This study focuses on the economic, market-related context of consumption patterns and incorporates the regulatory settings and values. The aim is to systemise the influences on sustainable consumption patterns. Special attention is drawn to the question how existing niche markets could be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010493397
During the UNCED conference in Rio de Janeiro 1992 unsustainable consumption and production patterns were identified as one of the key driving forces behind theunsustainable development of the world (Agenda 21, chapter 4). These consumption and production patterns are based on the European model...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009328038
Diese Untersuchung widmet sich der veränderten Kommunikationslandschaft im Bereich des Stadt- und Regionalmarketings. Die Städte und Regionen befinden sich in einem intensiven Standortwettbewerb und haben vor diesem Hintergrund in den letzten Jahren ihre Marketingaktivitäten verstärkt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009327999
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009328009
Die "Ökonomie der Aufmerksamkeit" hat zur Herausbildung spezifischer Märkte für Kommunikations-, Media- und Marketingdienstleistungen geführt. Ein dynamisch wachsender Markt ist der Markt für Live-Kommunikation, der in dieser Arbeit vertiefend untersucht wird. Hierbei werden drei Fragen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009328023
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009328044
Das Wuppertal Paper von Rainer Lucas und Sandra Kolberg stellt sich der Frage, wie im Bereich der Messewirtschaft und insbesondere im Messebau die Materialeffizienz erhöht werden kann. Angesichts der kurzen Nutzungsdauer vieler Messestände und ihrer Ausstattungen konzentriert sich das Paper...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009328054