Showing 1 - 10 of 114
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009427230
Im Jahre 2009 ist in Deutschland die UN Konvention über die Rechte von Menschen mit Behinderungen (UN-BRK) in Kraft getreten, in welcher sich Deutschland verpflichtet, ein inklusives Bildungssystem zu gewährleisten. Dafür müssen die Bundesländer grundlegende Reformen einleiten: Das Recht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010230322
Even today, school segregation continues to be understood as legitimate in Germany. Charting the discourse of learning disability provides insights into special education's development as a segregated, independent system of school types and the resulting legitimacy that contributes to the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009517946
A number of European initiatives aim to create a European educational space, including vocational training and higher education. Following the logic of difference, we ask whether, despite their different institutionalization, these two sectors in France and Germany react similarly to the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009518057
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009124116
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009124127
Gleicher Zugang zu Bildung für alle: Das fordert die UN-Konvention über die Rechte behinderter Menschen, die 2009 verbindlich für Deutschland wird. Mit dem deutschen Sonderschulsystem, das fast alle Schüler mit besonderem Förderbedarf aufnimmt, ist Chancengleichheit nicht gewährleistet. 80...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009529398
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011864694
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008115895
Improving completion and reducing dropout in higher education are key concerns for higher education in Europe. This study on dropout and completion in higher education in Europe demonstrates that national governments and higher education institutions use three different study success objectives:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015297487