Showing 1 - 10 of 561
Google is supposed to be the dominant player in most search markets around the world. But what is a search market? To calculate a market share of 90% or more, it has to be clear what the denominator is: Does the search market also include product search and therefore Amazon and eBay or the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010991240
This paper analyses the incentives of a vertical integrated Internet service provider (ISP) to block competitors from content markets. Using a simple model we find that the ISP does not block competing content providers as long as the contents are differentiated sufficiently. Exclusion only...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010409377
Google wird häufig als marktmächtig bezeichnet. Grund dafür ist ein mutmaßlicher Marktanteil von über 90% in manchen Ländern. Eine gründliche Marktabgrenzung im wettbewerbsrechtlichen Sinne liegt dieser Aussage aber nicht zugrunde. Was umfasst den 'Suchmarkt'? Wird z.B. zwischen Produkt-,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421067
Abstract This paper analyses the incentives of a vertical integrated Internet service provider (ISP) to block competitors from content markets. Using a simple model we find that the ISP does not block competing content providers as long as the contents are differentiated sufficiently. Exclusion...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014619333
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015190997
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010418768
Google wird häufig als marktmächtig bezeichnet. Grund dafür ist ein mutmaßlicher Marktanteil von über 90% in manchen Ländern. Eine gründliche Marktabgrenzung im wettbewerbsrechtlichen Sinne liegt dieser Aussage aber nicht zugrunde. Was umfasst den „Suchmarkt“? Wird z.B. zwischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010419097
This paper analyses the incentives of a vertical integrated Internet service provider (ISP) to block competitors from content markets. Using a simple model we find that the ISP does not block competing content providers as long as the contents are differentiated sufficiently. Exclusion only...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010406425
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011540174
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011551249