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Die Zielsetzung des vorliegenden Projektberichts besteht in der Untersuchung folgenderFragestellungen:• Was ist unter „Netzwerken“ vor dem Hintergrund der sozialen Netzwerkanalysezu verstehen, auf welchen modelltheoretischen Überlegungen beruht die(Unternehmens-)Netzwerkanalyse, welche...
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This study offers a new framework for organizing a motion picture in such a way thatchances for box-office success are enhanced. We combine and expand two strands of researchfor the moviemaking industry: the economic approach and the social network perspective.Specifically, we integrate the...
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Von den Entwicklungen, die das Wirtschaftsleben in den letzten Jahren wegweisend geprägt haben, erreichen wenige eine solche Bedeutung wie das Phänomen der „Netzwerke“. Die Ubiquität von Netzwerken auf branchen-, unternehmensbezogenen, wie individuellen Ebenen bedingt zunehmend eine...
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Purpose The purpose of this paper is to offer a novel perspective on resale pricing in franchising, i.e. from a franchisee perspective, by combining legal and managerial considerations in the European context. The objective is to assess franchisee perceptions regarding resale pricing in their...
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This study investigates what is necessary to create successful intercultural motion pictures. We test hypotheses on the effects of (1) the production team and the cast composition (team members’ cultural backgrounds, industry tenure, social networks, education, star status, age, and gender)...
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