Showing 1 - 10 of 19
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004769853
Nach der Einführung der Zinsschrankenregelung in 2008 ist ein EBITDA-Vortrag eingeführt worden, durch den das nicht genutzte Zinsabzugsvolumen in die folgenden fünf Wirtschaftsjahre vorgetragen wird. Durch diesen Vortrag soll die Wirkung der Zinsschranke gemildert oder vollständig vermieden...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011405096
Im gegenwärtigen deutschen Steuersystem erfolgt insbesondere die Besteuerung von Kapitalgesellschaften weder finanzierungs- noch investitionsneutral. Mit Anwendung einer zinsbereinigten Besteuerung und der steuerlichen Abzugsfähigkeit kalkulatorischer Grund-/Eigenkapitalzinsen auf...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011703591
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013436520
We examine how democracies choose their amount of checks and balances (C&B). For this purpose, we consider a simple model of political competition with costly policy reforms. The cost of a marginal reform is determined endogenously at the constitutional phase-i.e. before policies are...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013346919
Nach der Einführung der Zinsschrankenregelung in 2008 ist ein EBITDA-Vortrag eingeführt worden, durch den das nicht genutzte Zinsabzugsvolumen in die folgenden fünf Wirtschaftsjahre vorgetragen wird. Durch diesen Vortrag soll die Wirkung der Zinsschranke gemildert oder vollständig vermieden...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011405055
The main drivers for the development and implementation of self-organizing adaptive operation processes are the increase of flexibility while lowering costs in times of growing consumer demands, shaping the supply chain into 'the source of enterprises core competence'. This paper is based on the...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012143115
We examine how democracies choose their amount of checks and balances (C&B). For this purpose, we consider a simple model of political competition with costly policy reforms. The cost of a marginal reform is determined endogenously at the constitutional phase—i.e. before policies are...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014078726
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012906556
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003777022