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*Weitere Angaben Verfasser: Jürgen Anke, geboren 1978, studierte Wirtschaftsinformatik an der Technischen Universität Dresden (1998 - 2002) und der University of Auckland (Neuseeland, 2002). Derzeit arbeitet er bei SAP Research und promoviert an der TU Dresden über die Verteilung von...
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Product-Service Systems (PSS) enable new value to customers compared to traditional selling of goods, e.g. through new business models such as Performancebased contracting (PBC) and Pay-per-use (PPU). This turns the manufacturer into a service provider, which has to perform maintenance, repair...
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In diesem Beitrag werden die Rolle digitaler Identitäten für eine funktionierende digitale Wirtschaft thematisiert und Anforderungen an das Management digitaler Identitäten abgeleitet. Bislang hat sich kein Ansatz für das Management digitaler Identitäten in der Breite etabliert, was zu...
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Smart service innovation is the process of reconfiguring resources, structures, and value co-creation processes in service systems that result in novel data-driven service offerings. The nature of such offerings requires the involvement of multiple actors, which has been investigated by a few...
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Die digitale Transformation überführt Geschäfts- und Verwaltungsabläufe in den digitalen Raum. Zu deren sicherer und rechtskonformer Durchführung ist es oft notwendig, sich von den notwendigen Eigenschaften der Beteiligten zu überzeugen. Dafür werden digitale Identitäten eingesetzt, die...
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This book aims to improve the understanding of smart service innovations. It contributes to evidence-based knowledge about service systems engineering and its embedding in service ecosystems, in particular how existing reference process models can be extended by considering actors, roles,...
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