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Wir analysieren die Determinanten der Zuschauernachfrage in der Fußballbundesliga in den Saisonen 2001/02 bis 2004/05, d.h. für insgesamt 1224 Spiele. Dafür spezifizieren wir ein ökonometrisches Modell, das die begrenzte Kapazität der Stadien und Heteroskedastizität berücksichtigt. Es...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866094
Sportwetten werden in Deutschland in der Marktordnung eines Veranstaltungsmonopolsder öffentlichen Hand vergleichbar den Lotterien reguliert. Das Monopol wurde vom Bundesverfassungsgerichtim März 2006 in der bisherigen Form als rechtlich unzulässiges Fiskalmonopol verworfen. Demnach ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867400
Die FIFA Fußball-WM 2006 hat in Deutschland einen Boom bei Stadioninvestitionenausgelöst. Eine zweite Welle ist derzeit bei mittelgroßen Projekten zu beobachten, mit denenkleinere Bundesligisten und Zweitligisten den Anschluss an die Top-Klubs zu halten versuchen.[...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867441
This paper gives a first economic approach to pro cycling and analyses the changes induced bythe newly introduced UCI Pro Tour on the racing teams’ behaviour. We develop an oligopolistic model startingfrom the well known Cournot framework to analyse if the actual setting of the UCI Pro Tour...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867490
Spätestens die Vergabe der Fußball-Weltmeisterschaft 2006 hat in Deutschland einenSportstadien-Bauboom verursacht. Dieser erscheint auch nötig, um die veraltete deutsche Stadion-Infrastrukturwieder internationalen Standards anzugleichen. Jedoch treffen diese gestiegenen Investitionswünsche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867608
The effect of the three-point rule in first league German soccer are tested empirically and compared to games freom the German cup-competition. The inclusion of cup games ensures that changes in league games can be attributed to the three-point rule.[...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868416
There is an intrinsic link between the success of service firms and the availability of high-quality human resources, making employee attitudes and behaviors a critical concern for service organizations. This paper examines the role of generational differences in the relationship between...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015192072
The core objective of this paper is to determine the level of online dialogue in social media between the tourist industry leaders and their customers. This study applies sequential explanatory industry-representative comparison with statistical and qualitative analysis of online word-of-mouth...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015192176
This pitch letter summarizes my personal reflections of employing the pitching research template created by Faff (2015, 2018) to my PhD research topic. It explains how the template guides the author to articulate and conceptualize a research idea critically, clearly, systematically and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015195993
This pitch research letter (PRL) applies the pitch template developed by Faff (2015) to an academic project on customer loyalty and customer participation in the service recovery process in the hotel industry of Pakistan. The pitch template helped the pitchers to identify the core elements that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015196139