Showing 1 - 10 of 75,138
"This new introductory textbook provides students with the tools they need to understand the way digital technologies have transformed the global media business of the 21st century. Focusing on three main approaches - media economics, critical political economy, and production studies - the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011762392
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012121100
Contents: Preface -- 1. Media economics research: a history of the field / Alan B. Albarran -- 2. Advancing media economics research through theory / Marianne Barrett and Chun Shao -- 3. Research traditions in media economics / Amy Jo Coffey -- 4. Global digital networks and global media...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012251870
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012800269
Advertising Decline as a Media-Economic Factor: From Two-Sided Markets to Datafication in Journalism -- Book/Book Groups -- Changing Use of Audiovisual Media -- Classical Political Economy -- Commercial Audience Market Research -- Controlling in media companies -- Corporate Social Responsibility...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015084830
Bei diesem Band handelt es sich um die aktualisierten Beiträge der Jahrestagung 2001 der Vereiniung für sozialwissenschaftliche Japanforschung (VSJF) zum Thema "Medien als Gegenstand und Triebfeder des Wandels". Der Fortschritt auf dem Gebiet der Informations- und Kommunikationstechnologien...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001824345
Produktive Unruhe gilt als treibendes Moment der New Economy. Diese Unruhe macht sich zusehends auch im Bildungssystem bemerkbar. Wer sich in der Informationsgesellschaft zurechtfinden will, muss mit den Medien, allen voran dem Internet, umgehen können. Das gilt sowohl für Lernende als auch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001539886
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014538859
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010229317
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014538876