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The paper advocates for a new measure of the ethnic identity of migrants, models itsdeterminants and explores its explanatory power for various types of their economicperformance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861679
With globalization, the size of migration and the value of ethnicity is rising. Also Cyprusundergoes a strong process of change while experiencing large inflows of migration. Thepaper investigates the challenges and the potentials of migration from a European Unionperspective...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861851
Veränderte Marktbedingungen stellen hohe Anforderungen an das Marketing von Dienstleistungsunternehmen.Um langfristig am Markt bestehen zu können, ist es für einen Dienstleistungsanbieterentscheidend, das Vertrauen seiner Kunden zu gewinnen. Aufbauend auf theoretischenGrundlagen werden am...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864135
Zur Erstellung maßgeschneiderter Dienstleistungen ist die Mitwirkung des Kunden(Kundenintegration) unerlässlich. Dem Management von Kundenintegration auf Anbieterseitewird jedoch in der Praxis zu wenig Bedeutung beigemessen. Sie hat aberfundmentalen Einfluss auf die Effizienz und Effektivität...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864140
Im Herbst 2002 wurde unter sächsischen Klein- und Mittelständischen Unternehmen eine empirische Studie zum Thema Erfolg auf dem amerikanischen Markt durchgeführt. Ein Teil der in einer Fragebogenaktion gewonnenen Ergebnisse wird in diesem Arbeitspapier vorge-stellt. Die Ergebnisse beziehen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864356
Global agierende Publikumsgesellschaften werden zunehmend mit dem spezifischen Verhalteneiner kulturell diversen Investorenöffentlichkeit konfrontiert. Vor diesem Hintergrundwerden in vorliegender Publikation entsprechende Hypothesen in Bezug auf ausgewähltekulturell bedingte Probleme an der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864358
The information and communications revolution has hastened the process of globalizationin today's world of business. Consequently, businesses, even small and mid-sized companies,are confronted with cultural diversity when these companies become internationally active.Yet only few businesses are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864361
This research enters new ground by presenting comparative survey evidence on assetmanagers' views and behavior in the United States, Germany, Japan and Thailand.Relying on Hofstede's four cultural dimensions, we find that cultural differencesare most helpful in understanding country differences...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867444
This paper agrees that a suitably generalized Darwinism may help understandsocioeconomic change, but finds the most publicized generalization by Hodgson and Knudsenunsuitable. To do better, it generalizes the extension of Neo-Darwinism into evolutionarydevelopmental biology (“evo-devo”),...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867749
This empirical study analyzes the cultural basis of the United States market response to imported Spanish products that seem to violate strongly-held cultural taboos. Survey responses were obtained from students in two contrasting majors, Art and Business, in two distinct cities and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015192080