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This document presents an indicator-based methodology that attempts to approximate the Lead Market attributes of EU-25 countries for four high-tech industries. A Lead Market is defined as a country where users prefer and demand a specific innovation design that not only appeals to domestic...
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This document presents an indicator-based methodology that attempts to approximate the Lead Market attributes of EU-25 countries for four high-tech industries. A Lead Market is defined as a country where users prefer and demand a specific innovation design that not only appeals to domestic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008614830
Purpose – This paper aims to use a lead market approach for each of 25 European Union member states (EU‐25) to assess the likelihood that locally preferred innovation designs in the Energy Production Sector will become successful in other countries. Based on the lead market analysis, it aims...
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Lead Märkte sind regionale Märkte, auf denen in engem Zusammenspiel von Herstellern und lokalen Nutzern Innovationen eingeführt und weiterentwickelt werden, die sich später als international erfolgreich erweisen. Bei ihrem internationalen Siegeszug setzen sie sich gegen alternative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300963
m Zusammenhang mit möglichen Innovationsbarrieren werden die Themen Innovationen durch Nachfrageimpulse (Lead Markt Deutschland), akademisches Humankapital als Innovationsbasis, die Rolle der staatlichen Regulierung, und die FuEAufwendungen durch die öffentliche Hand analysiert. Die...
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