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Der Beitrag untersucht auf Basis des Sozio-oekonomischen Panels 2004 die Arbeitszeitwünsche der abhängig Beschäftigten in Deutschland unter Berücksichtigung von damit einhergehenden Einkommensveränderungen. Es wird gezeigt, dass die in der arbeitsmarktpolitischen Diskussion häufig...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011600749
We address the empirical question to which extent higher fuel efficiency of cars affects additional travel and how this behavioural aspect is modified by additional variables. The data set used to estimate a theoretical model of the rebound effect covers two panel waves, 1998 and 2003, taken...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011600818
Arbeitszeitwünsche von Beschäftigten rücken in der jüngsten Vergangenheit stärker in den Fokus der öffentlichen und wissenschaftlichen Debatte. Dabei kommen repräsentative Studien für Deutschland hinsichtlich der Frage von Über- und Unterbeschäftigung zu sehr unterschiedlichen bis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011813222
We address the empirical question to which extent higher fuel efficiency of cars affects additional travel and how this behavioural aspect is modified by additional variables. The data set used to estimate a theoretical model of the rebound effect covers two panel waves, 1998 and 2003, taken...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005017419
Whereas preferences of consumers are a cornerstone of market economies, preferences of employees e.g. regarding the preferred amount of paid labour are mostly not. However, we find strong evidence that differences between aspired and actually worked weekly hours have a serious negative impact on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005069138