Showing 1 - 10 of 172
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011480987
This review focusses on the transition of low-achieving school leavers - that is, those who left regular schools or special schools for students with learning disabilities without or with only a lower secondary school degree - into the vocational education and training (VET) system. Most of them...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011286007
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001770730
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001701773
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002386729
Kinder aus höheren Schichten werden fünfmal so oft fürs Gymnasium empfohlen wie Kinder aus sozial schwächeren Familien - auch bei gleichen Leistungen. Die Halbtagsschule gleicht Leistungsunterschiede zwischen sozial schwächeren Kindern und Kindern aus Familien mit besseren Ressourcen nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009529401
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010358932
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003863262
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003702692