Showing 1 - 10 of 121
This review focusses on the transition of low-achieving school leavers - that is, those who left regular schools or special schools for students with learning disabilities without or with only a lower secondary school degree - into the vocational education and training (VET) system. Most of them...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011286007
Kinder aus höheren Schichten werden fünfmal so oft fürs Gymnasium empfohlen wie Kinder aus sozial schwächeren Familien - auch bei gleichen Leistungen. Die Halbtagsschule gleicht Leistungsunterschiede zwischen sozial schwächeren Kindern und Kindern aus Familien mit besseren Ressourcen nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009529401
"This research report is based on the evaluation of the project 'Werkstatt-Schule Saarland'. The project aimed at the reintegration of highly disadvantaged young people into institutional education, helping them graduating from school and thus increasing their chances of a successful...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009216222
Particularly among the highly educated, a persistent upward trend in female employment rates has characterized western industrialized countries in the last decades. Yet, strong gender inequalities persist in the career chances of equally highly qualified men and women. Women are still...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370693
Für die Lösung des Nachwuchsproblems in den Technikwissenschaften spielt die Gewinnung von Frauen eine zentrale Rolle. Die in der Expertise dargestellten Befunde verdeutlichen dreierlei: (1) In den Natur- und Technikwissenschaften "verliert" man Frauen sehr früh im Lebensverlauf. (2) Wie beim...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370695
This paper sketches a comparative-institutional approach that seeks to enhance our understanding of internationalization and the resultant national dynamics of institutional change in vocational and higher education systems. Focusing on change at the nexus of general and vocational skill...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370697
Der Beitrag untersucht, inwiefern ungleiche Bildungschancen mit dem Phänomen von Underachievement verbunden sind und ob Persönlichkeitseigenschaften den Zusammenhang von sozialer Herkunft und Bildungschancen vermitteln. Underachievement ist - entsprechend dem mehrgliedrigen deutschen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370703
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008676479
"The research report is based on the evaluation of the projects 'Increasing graduation quota - enhancing occupational capacities 2' (AQB2) and 'Improved occupational orientation and practice guidance' (VBOP). The two projects aimed at increasing the chances of successful...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009292084
"Anhand der Erwerbsmobilität von Ostdeutschen nach 1989 werden der zeitliche Verlauf des Umbaus des ostdeutschen Beschäftigungssystems sowie die Reichweite der strukturellen Veränderungen untersucht. Die empirische Grundlage sind ca. 950 standardisierte Lebensverlaufsinterviews der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010734078