Showing 1 - 10 of 11
Increased longevity means that current structures for employment and retirement in Switzerland are not sustainable. To enable individuals and companies to thrive in our ageing society, changes in our social norms and attitudes about work and ageing need to occur. Philippa Dengler examines what...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396060
Fabian Schnell develops a model indicating that by keeping real interest rates too low, monetary policy can distort the allocation of resources across firms and potentially delay economic recovery after a recession. This is a new channel of monetary policy that is especially relevant in view of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402085
Lukas Heim evaluates the performance of a price-level targeting rule compared to that of a standard inflation targeting rule. The comparison is based on a medium-scale DSGE model which has been estimated based on state-of-the-art Bayesian methods. The model for the Swiss economy is an expanded...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819094
Literature Review -- Return Predictability and the Real Economy -- Study Design and Data -- Empirical Part I - Testing for Predictability -- Forecasting Models -- Empirical Part II - Investment Strategies -- Conclusion
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522809
Theoretischer Teil -- Beschreibung von Porters Konzept -- Kritische Betrachtung und Präzisierung von Porters Konzept -- Kritische Auseinandersetzung mit der bisherigen Literatur -- Empirischer Teil -- Studiendesign -- Beurteilung der Datenqualität -- Ergebnisse der empirischen Untersuchung --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516695
Statistische Eigenschaften von Handelsvolumina auf Aktienmärkten -- Theoretische Analysen zur Rolle des Handelsvolumens auf Aktienmärkten -- Kontemporärer Zusammenhang zwischen Aktienrenditen und Handelsvolumina -- Ereignisinduzierte Marktreaktionen: Preis- und Volumenseffekte am Beispiel von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516987
Die wichtigsten Vermögenswerte von Unternehmen, z.B. Marken, Patente und Humanressourcen, sind intangibel und erscheinen nicht in der Bilanz. So haben Marken beträchtlichen Anteil am gesamten Vermögenswert eines Unternehmens und können 50 % der Marktkapitalisierung ausmachen. Bisherige...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517419
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520847
Theoretische Fundierung -- Ökonometrische Implikationen -- Untersuchungsmethoden -- Messung der relevanten Daten -- Stationarität und deskriptive Statistik -- Untersuchungsergebnisse -- Zusammenfassung, Beitrag und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014177
Einleitung, Motivation und Aufbau -- Institutionelle Grundlagen -- Überblick über die Literatur zu Aktienrückkäufen -- Datenbasis und Methodik der eigenen empirischen Untersuchungen -- Ergebnisse und Interpretation der eigenen empirischen Untersuchungen -- Zusammenfassung und Ausblick --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516641