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This paper studies how the existence of a minority culture influences the well-being of the native population and its attitude towards immigrants. In this context, I assume that multicultural interaction can be advantageous for immigrants and natives if intercultural obstacles and communication...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294351
Die rein quantitative Steigerung der Anteile von Studierenden mit Migrationshintergrund in den vergangenen Jahren lässt sich vor allem über den steigenden Anteil von Bevölkerungsteilen mit Migrationshintergrund erklären. Eine erfolgreiche Bildungsintegration kann dadurch noch nicht belegt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315380
This paper studies how the existence of a minority culture influences the well-being of the native population and its attitude towards immigrants. In this context, I assume that multicultural interaction can be advantageous for immigrants and natives if intercultural obstacles and communication...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010323835
Das ökonomische Potenzial ethnischer und kultureller Vielfalt wird häufig verkannt. Die Ergebnisse neuerer Studien, die in diesem Beitrag zusammengefasst werden, zeigen jedoch, dass sich weiche Faktoren wie etwa Einstellungen, Wahrnehmungen und Identitäten, hier insbesondere ethnische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010331500
Combined with the expansion of economic literature on the role of ethnicity, new indices were developed to do justice to its complexity. The current indices are generally based on pre-defined groups, disregarding the (dis)similarities between them. This is sufficient to calculate the most common...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332683
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602200
The economic potential of ethnic and cultural diversity is often underestimated. This paper summarizes a number of recent studies which show that 'soft' factors such as attitudes, perceptions and identities - and in particular ethnic identities - significantly affect economic outcomes. More...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011650730
In this experimental study, involving subjects from Abu-Dis (West Bank), Chengdu (China), Helsinki (Finland), and Jerusalem (Israel), we test for a presentation bias in a two-person cooperation game. In the positive frame of the game, a transfer creates a positive externality for the opposite...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270441
Die Arbeit befasst sich mit dem Faktor Zeit in der internationalen Fernsehwerbung und seinen Kulturraum bedingten Unterschiede. In keinem anderen Medium spielen marktwirtschaftliche Regeln und Kontrollinstrumente eine so entscheidende Rolle wie in der Fernsehwerbung. Bei Kulturraum-?konomisch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484786
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010260393