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Die Aufwendungen für Online-Werbung sind in den vergangenen Jahren rasant gewachsen. Ihr Anteil am gesamten deutschen Werbemarkt lag 2007 bei sieben Prozent und die Tendenz zeigt weiter steil nach oben. Der Versuch von Microsoft, den weltweit zweitgrößten Suchmaschinenbetreiber, Yahoo, zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601786
In den letzten Jahren ist die Lizenzierung neuer Software- und Elektronikprodukte in Europa und den USA anhand einiger prominenter Fälle intensiv diskutiert worden. So gab die Europäische Kommission Anfang 2011 erst grünes Licht für die Übernahme des Sicherheitssoftware- Herstellers McAfee...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602317
The paper proposes a theory of the anti-competitive effects of debt finance based on the interaction between capital structure, managerial incentives, and firms' ability to sustain collusive agreements. It shows that shareholders' commitments that reduce conflicts with debtholders such as hiring...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011608557
In a framework with an upstream monopoly and a downstream duopoly, we analyze the impact of convex costs on the downstream level. In contrast to the case of constant marginal costs, vertical integration does not imply complete market foreclosure. While the non-integrated downstream firm receives...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010260776
Das Vorhaben einiger Breitbandnetzbetreiber, Content Provider für die Durchleitung der Inhalte zu bepreisen, hat in den USA eine erbitterte Debatte darüber hervorgerufen, ob und inwiefern Netzneutralität im Internet einer gesonderten Regulierung bedarf. Es wurde dabei vor allem vor einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263469
Mittels der Abschöpfung eines „Wirtschaftlichen Vorteils“ im Rahmen von Kartellstrafen sollen gleichermaßen im Sinne einer Bebußung negative Anreize für wettbewerbswidriges Handeln gesetzt und hierdurch aufgetretene Wettbewerbsvorteile ausgeglichen werden. Dabei ist die ökonomische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263479
Incumbent firms have two basic possibilities to improve their competitive position in the product market: investment in R&D and the creation of entry barriers to the disadvantage of potential rivals, e.g. through lobbying activities, campaign contributions, bribes or the adoption of incompatible...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264105
We study regulation of the auditing profession in a model where audit quality is unobservable and enforcing regulation is costly. The optimal audit standard falls short of the first-best audit quality, and is increasing in the riskiness of firms and in the amount of funding they seek. The model...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264117
Two suppliers of a homogenous good know that, in the second period, they will be able to collude. Gains from collusion are split according to the Nash bargaining solution. In the first period, either of them is able to invest into process innovation. Innovation changes the status quo pay-off,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264811
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