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Informationstechnologien erlauben Firmen immer mehr persönliche Daten über ihre Kunden zu sammeln. Mit diesen Daten werden Kundenprofile erstellt über Vorlieben für bestimmte Marken, Zahlungsbereitschaft oder Wechselbereitschaft bei Preiserhöhungen. Zudem kommt es immer häufiger vor, dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602234
Companies are under an increasing pressure by policy makers to publicize data breaches. Such notification obligations require announcing the loss of personal data collected from customers, because of hacker attacks or other incidents. While notification is likely to impact on firms' reputation,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011651767
Breaches of the security of personal data collected by firms are reported almost daily. Companies are under an increasing political pressure to notify individuals whose privacy as been breached. At the moment, we know virtually nothing about the behavioral impact of data breach notifications. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011651946
Das digitale Wirtschafsleben ist geprägt von der nahezu täglichen Angabe persönlicher Informationen zu verschiedenen Zwecken. Die Entlohnung dafür findet auf unterschiedliche Weisen statt: durch Preisreduktion, Produkt-Personalisierung oder scheinbar freie Nutzung von Dienstleistungen im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010397364
It is increasingly observable that competitors in different industries share customer data, which can be used for targeted pricing. We propose a modified Hotelling model with two-dimensional consumer heterogeneity to analyze the incentives for such sharing and its ensuing welfare effects. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309289
Einkaufen in Internet, die Nutzung von sozialen Netzen oder Online- Banking gehören zum Alltag der Verbraucher in Deutschland. Das Thema Privatsphäre und Datenmissbrauch ist deshalb nahezu täglich in den Medien. Da ist es erstaunlich, dass fundiertes wissenschaftliches Wissen, wie Verbraucher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010282019
It is increasingly observable that in different industries competitors jointly acquire and share customer data. We propose a modified Hotelling model with two-dimensional consumer heterogeneity to analyze the incentives for such agreements and their welfare implications. In our model the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010285763
It is increasingly observable that competitors in different industries share customer data, which can be used for targeted pricing. We propose a modified Hotelling model with two-dimensional consumer heterogeneity to analyze the incentives for such sharing and its ensuing welfare effects. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009558236
It is increasingly observable that in different industries competitors jointly acquire and share customer data. We propose a modified Hotelling model with two-dimensional consumer heterogeneity to analyze the incentives for such agreements and their welfare implications. In our model the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009261308
Einkaufen in Internet, die Nutzung von sozialen Netzen oder Online- Banking gehören zum Alltag der Verbraucher in Deutschland. Das Thema Privatsphäre und Datenmissbrauch ist deshalb nahezu täglich in den Medien. Da ist es erstaunlich, dass fundiertes wissenschaftliches Wissen, wie Verbraucher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009516761