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This article evaluates the performance of structural equation models in validating measurement models for hypothetical constructs and deals with specific issues following from the way this methodology is typically applied in scale construction. In particular, controlling for various types of...
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Mit der Marktnahen Produktentwicklung soll die technologische Leistungsfähigkeit eines Unternehmens so in die Neuproduktentwicklung eingebunden werden, dass Bedürfnisse der Kunden bestmöglich befriedigt werden. Auf diese Weise sollen geforderte und realisierte Produkteigenschaften...
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Diese Arbeit mit dem Titel Decision Making in Innovation and Entrepreneurship A Collection of Conjoint-based Studies beschäftigt sich mit unterschiedlichen Themenbereichen der Kognition, Entscheidungsfindung und des Engagements im innovativen und unternehmerischen Umfeld. Die Conjoint-Analyse...
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In July 2013 the OECD, to tackle multinational tax avoidance, published its Action Plan against base erosion and profit shifting. The Action Plan suggests a variety of legislative and administrative measures to eliminate frictions from interactions between domestic tax laws and international tax...
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Mass media formats such as films may affect attitude and behavior at social, group or individual level. Existing literature lack sufficient evidence and results on the way according to which, films may influence in a positive manner entrepreneurial attitude. Research and results reported herein...
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Der Gedanke, durch Akquisitionen Synergien zu realisieren und damit Werte zu schaffen, beflügelt seit Jahrzehnten die Phantasie von Managern. Obwohl durch zahlreiche Studien aufgezeigt werden konnte, dass die meisten Transaktionen nicht zu einer Steigerung des Unternehmenswertes führen, sind...
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