Showing 1 - 10 of 2,538
: Das Kompetenz-Portfolio der Bildungswerke. Bertram Wolf: Der Erfahrung einen Wert geben. Markus Bretschneider, Sabine … Seidel: Sichtbarmachung informell erworbener Kompetenzen in Deutschland - "Weiterbildungspaß mit Zertifizierung informellen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010365902
Die Praxis der Trainingsarbeit (Arbeitsbedingungen) im Spannungsfeld zwischen den programmatischen Vorgaben von Lifelong Learning, Arbeitsmarktpolitik, betriebswirtschaftlichen Logiken und individueller Motivation stand im Mittelpunkt der Tagung "Kompetenzen, Berufsfelder und Arbeitsbedingungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010366537
Vorliegendes Dokument beschäftigt sich mit mit dem Programmbereich "Lernen im Prozess der Arbeit" (LiPA). Dieser bildet eine Säulen im Forschungs- und Entwicklungsprogramm "Lernkultur Kompetenzentwicklung" des Bundesministeriums für Bildung und Wissenschaft.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843999
Vorliegender Aufsatz beschäftigt sich mit der Begriffs- und Inhaltsbestimmung informelles Lernen und Alltagslernensowie der Verbindung von Alltagslernen und informellem Lernen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844091
"Further education and training activities are considered to be recalled only with difficulty. Therefore non-formal and informal training activities have mostly not been collected in retrospective surveys. Within the framework of the IAB-ALWA study 'Working and Learning in a Changing World' also...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008680392
"Further education and training activities are considered to be recalled only with difficulty. Therefore non-formal and informal training activities have mostly not been collected in retrospective surveys. Within the framework of the IAB-ALWA study 'Working and Learning in a Changing World' also...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010592340
This paper analyses poverty-specific withdrawal mechanisms of children and adolescents. A lower social participation rate in extracurricular organisations decreases opportunities for informal learning and consequently reduces life chances. Poverty research has demonstrated that financial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011650791
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011487681
Behavioural attitudes towards risk and time, as well as behavioural biases such as present bias, are thought to be important drivers of unhealthy lifestyle choices. This paper makes the first attempt to explore the possibility of training the mind to alter these attitudes and biases, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011497132
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011520472