Showing 1 - 10 of 46
Although early human capital theory recognized the relevance of workers' experience, its focus was on education and formal training. Recent studies find that much of the performance of newly hired workers is driven by learning by doing or learning from peers or supervisors in the workplace....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011432166
Betriebliche Weiterbildung hat innerhalb des Human Resource Managements von Unternehmen strategische Funktionen. Ihre Bedeutung nahm in den letzten Jahren vor allem im Zusammenhang von Organisationsänderungen sowie von neuen Technologien und Unternehmensstrategien zu. Wie kann betriebliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011377504
Europäische Betriebsräte können die berufliche Bildung in den Betrieben zu einem Thema ihrer Beratungen machen, so lautet die Feststellung des Europäische Gewerkschaftsinstituts.. Auch verschiedene Mitgliedsorganisationen des Europäischen Gewerkschaftsbundes greifen dieses Thema in ihrer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011378887
We propose a regression-adjusted matched difference-in-differences framework to estimate non-pecuniary returns to adult education. This approach combines kernel matching with entropy balancing to account for selection bias and sorting on gains. Using data from the German SOEP, we evaluate the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012129957
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012130192
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012062506
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012062540
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011536290
Several studies have shown that employees with temporary contracts have lower training participation than those with permanent contracts. There is, however, no empirical literature on the difference in informal learning on the job between permanent and temporary workers. In this paper, we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011333573