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Die Diskussion um eine nachhaltige Entwicklung stellt auch die Verantwortlichen im Verkehrssektor vor die Aufgabe, Nachhaltigkeitsaspekte, insbesondere den Beitrag des Verkehrs zum Ausstoß von Klimagasen, bei ihren Entscheidungen zu berücksichtigen. Die Spezifik des Verkehrssektors besteht...
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Based on first-hand account, this paper offers evidence on price setting and price adjustment mechanisms that were illegally employed under the Soviet planning and rationing regime. The evidence is anecdotal, and is based on personal experience during the years 1960–1971 in the Republic of...
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The price system, the adjustment of prices to changes in market conditions, is the primary mechanism by which markets function and by which the three most basic questions get answered: what to produce, how much to produce and for whom to produce. To the behaviour of price and price system,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140549
The marketplace, along with its price system, is the single most important institution in a western‐style free enterprise economy. The ability of prices to adjust to changes in supply and demand conditions enables the market to function efficiently, and that ability lies behind the magical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140550
This introductory essay briefly summarizes the 11 empirical studies of price setting and price adjustment that are included in this special issue. The studies, which use data from several European countries, were conducted as part of the European Central Bank's Inflation Persistence Network.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140552
Road traffic jams are a major problem in most cities of the world, resulting in massive delays, increased fuel wastage, and monetary and productivity losses. Unlike conventional computer networks, which experience congestion due to excessive traffic, road transportation networks can experience...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014558379
Im Jahre 2003 legte jeder Deutsche durchschnittlich 13 500 Kilometer zurück,1 durchquerte rechnerisch also zwölfmal Deutschland von Flensburg bis Berchtesgaden. 1976, als in Westdeutschland die erste umfassende Verkehrserhebung durchgeführt wurde, waren es nur 9 850 Kilometer. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601628
Seit Anfang dieses Jahrzehnts bewegt sich die Gesamtfahrleistung der in Deutschland zugelassenen Kraftfahrzeuge knapp unterhalb von 700 Mrd. Kilometern jährlich. Während im Jahr 2005 die deutschen Kraftfahrzeuge insgesamt etwas weniger gefahren wurden als im Vorjahr, ist 2006 die Belastung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601756
In den Jahren 2006 und 2007 ist die Gesamtfahrleistung der in Deutschland zugelassenen Kraftfahrzeuge im Zuge der konjunkturellen Entwicklung insbesondere bei Nutzfahrzeugen leicht gestiegen. Trotz steigender Kraftstoffpreise bewegt sich die Fahrleistung nach wie vor knapp unterhalb von 700...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601930
Trotz der hohen Kraftstoffpreise und des wirtschaftlichen Absturzes im letzten Quartal ist 2008 die Gesamtfahrleistung der in Deutschland zugelassenen Kraftfahrzeuge nur leicht gefallen. Während die Fahrleistung im Güterverkehr noch leicht gestiegen ist, gingen bei den Personenkraftwagen 2008...
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