Showing 1 - 10 of 43,939
the actual determinants. In this study we focus on the distinctionbetween personality on one hand and perceived …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840308
-factor model of personality (termed the "Big Five") with career success. A new inventory was developed ("I … incremental variance contributed by the I-BeKo and by the five personality traits (NEO-FFI) after controlling for several career … designed inventory should explain variables of career success better than a more general personality inventory. Results …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009452658
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010527705
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010527706
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010527707
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010527708
In this paper we relate the economics of labeling genetically modified (GM) products to thetheory of grading and minimum quality standards. The model represents three stages in thesupply chain (farm production, marketing handlers, and final users) and allows explicitly for theaccidental...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360864
Alfred Paul Ernst Freiherr von Oppenheim war von Beginn seines Wirkens im BankhausOppenheim an verantwortlich für Innovationen und nachhaltige Umstrukturierungen.Geborenwurde Alfred Paul Ernst Freiherr von Oppenheim am 5. Mai 1934 in Köln. Das Bankhaus Sal.Oppenheim jr. & Cie. wurde als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418891
Werner Seifert hat als Chef der Deutschen Börse von 1993 bis 2005 diese durch strukturelleund organisatorische Anpassungsprozesse auf internationale Wettbewerbsfähigkeitausgerichtet. Werner G. Seifert wurde am 4. Juli 1949 in Winterthur geboren. Nach demStudium der Betriebswirtschaft in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418892
Frank McNamara gilt als Urheber der ersten allgemein verbreiteten Kreditkarte ab 1950und ist gemeinsam mit Ralph Schneider Gründer des Diners Club. Die ursprüngliche AbsichtMcNamaras war die Etablierung einer Wertkarte, die in vielen Restaurants der Stadt NewYork akzeptiert wird. Anfänglich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418893